Thursday, May 31, 2012

Our Journey 2012


(x simpan pulaa videocomel si kotak ni)

Bismillah 
In The Name Of  Ar- Rahim

now i'am telling you about the journey.
not mine, or yours or them.
but this is OUR journey.

antum datang atau tidak, perjalanannya membawa roh KITA bersaama sebagai DNA 15.
bukan sendirian berhad punya. 

on the first step,
semasa kita disuruh membawa 500 g coklat? [coklat mukhyyam x habis mkn lgi ni --']
tidak boleh bawa TUNA?
tak boleh bawak jem, dan nutella?

"macam mana nak hidup kat sana ni????? "
"aaaaa mati kelaparan lah kiteee !!" 
"ape seeeeyh,  sume bendaaa tak boleh bawak!" [baca gaya banin]


gambaran gambaran ultraungu yang diserakkan oleh U.Sakeenah sebelum mukhyaam bermula.
debaran semakin terasa. 

 and the journey is begins.

hamdalah, permulaan walaupun sedikit hambar,

membuktikan kehebatan dan ketabahan sang rijal,
berkemah di tempat yang jauh, gelap, seram,  x de lampu langsung tuu~~
tiada keluhan pun. :)

dan kesyukuran banat yang terlebih nikmat pulaa dekat camp site. --'


kehebatan mereka lagi?
selalu je kumpul dulu sebelum banat kumpul. padahal depa lagi jauh dari tempat kumpul.
hebat lagi?
mereka lebih selalu kena denda kerana menghadapi fasi-fasi berjiwa pendidik [ : D]


hebat KAMI pula?
malam pertam : tidur 2.30am - 3.45am
malam kedua : tidur 1.00am - 2.00am

"kami ingin melatih pelajar untuk kurang tidur, biar mereka berwaspada sentiasa"
-ustazazmen-

tapi sedaap semua tidur pantang ada masa senggang!

kurang tidur bukan alasan
untuk kami bermalasan
untuk menjauhkan diri dari peperangan
kerana kami berjiwa sang pengaman


time nak feeling,
saya suka!


nyanyian lagu KRS di tengah hutan belantara
laungan takbir yang bergema
saling menguatkan di atas gunung [bukit]
memahami dan membantu yang kurang kuat


"ana melihat ada satu kekuatan yang sangat hebat pada batch antum, yang antum
perlu jaga dan kekalkan sampai antum F5 dan keluar dari sekolah. iaitu kekuatan ukhuwah"
-akhuna Syafiq Yusof-


Mavi Marmara Vs Muslimah United


"ia bukan semangat ingin saling menjatuhkan tapi ia adalah semangat untuk menjatuhkan zionis dalam apa cara sekalipun, dan di akhir permainan apabila zionis sudah ditewaskan baru antum sedar dari alam nyata ia adalah kawan antunna , dan akhirnya antunna berlapang dada antara satu sama lain"
-Ustazah Hajar Basiran-


"please no hard feeling"


"bilamana muslimah bersatu dan kita berlapang dada, barulah kita layak untuk menjadi 
ahli mavi marmara untuk menentang zionis laknatullah"


versi peperangan banin WallahuA'lam.


Rantaian ke Syurga .
dibarasi para pemuda
kerana kami ibarat satu bahtera
yang gagah ingin bergelar syuhada

"nti ok tak nak lalu ni?

"eh awak tinggi, jaga dia rendah tu "

"sapa jaga G?'"

"Ya ALLAH , seram aku tengok budak2 kecil ni lah kang tenggelam gak"

ini ukhuwah. dan saya hanya tersenyuuuuuuuuum sampai terkoyak mulut.
suka melihat saling caring, saling menyelamatkan saling merisaukan saling mengambil berat.
sampai perasaan takut itu hilang kerana saya tahu apapun yang terjadi kami ada ramai untuk membantu.

this is how DNA make a move to form an ukhuwah.


and this is for her and him 
 To make a chemical Bond 

banin = cepat
banat = 10 minit
dendaan nak asing ke satu batch?
"satu batch!!"

banin lebih 30 saat
banat ok.
dendaan nak asing ke satu batch?
"satu batch!!"

api terpadam di tengah hutan di malam gelap gelita.
"banin , nak api sikit?"
"nah."

jantina bukan penghadang
tapi peluang
untuk bersama berperang
kerana sang rijal ibarat pejuang 
 yang nisaaa' ibarat tulang belakang 


it's actually, kita seriously,
saling memerlukan antara satu sama lain. 
not banat banat je bagus kutuk kutuk banin.. 
banin. banin je bagus biarkan banat terkontang kanting kat belakang.

DNA 15 . bukan untuk banat sahaja. it's OURs.

bila mana kita bersatu. saling membantu. 
bila datang masalah bukan semuanya membatu.
kita sangat perlu untuk bahu membahu. 
masalah nya sekarang dua dua malu untuk minta dibantu.

tak salah banin buat aturan barisan sambil pas2 beg banat masa kat sungai tu,
tak salah banat supply torchlight bebanyak dengan bekalan air kat banin masa kat camp site.

duadua bermasalah, tapi dua dua tak MINTA dibantu. 
bila duadua rasa saling memerlukan.
that's how the covalent compound will work to make an octet.




and last but not least.
kami terima seadanya banin dan harapanya yang supaya banin juga menerima banat seadanya.

hari terakhir kenangan terindah, sebelum pulang kita didenda.
bukan salah sesiapa
tapi salah kita semua. semua. semua. semua.

ambil yaang baik buang yang buruk.
terangkan hati buang yang busuk
akhir sekali syabas nya untuk



kadet terbaik
Sarjan Syafiq Khairuddin
dan
Lans Koperal Ajda Nuha Ahmad Daniel



dan kumpulan yang berjaya menggunggguli 

kalah bukan kalah selamanya
-ustazazmenyusof-


[tahu sesuatu, ana bukan nak lambung2 kan batch ni.
but, sometimes masa semua orang asik attack kelemahan kita,
kita selalu terbawa bawa pasal kelemahan dan lupa untuk revise kelebihan kita
and this is a reminder]


and this is US.
Cover photo




tahniah semua penggerak Hari Guru 2012

5 comments:

kautsarM said...

elele Syaimaaa,

mentang-mentang Chem hari tu 'senang' kan mcm boleh jawab sebelah mata je. haha. Anyway, so sweet. <3

Syaima Hasanuddin said...

boleh jawab tutup dua dua mata laa.
sebab ngantuk tgk soalan "senang" sangat

:) said...

Takde button like kah?

:) said...

Takde button like kah?

kautsarM said...

haha Syaima, boleh tahan lahhh. bocor rahsiaaaa.